Przejdź do treści

5 powodów, dla których warto mieć swój newsletter

siedzący mężczyzna czytający rozłożoną gazetę

Newsletter – jedno z najbardziej niewykorzystanych, a zarazem najbardziej efektywnych narzędzi marketingu bezpośredniego. Jest przyjaznym sposobem informowania odbiorców o nowościach, a także podtrzymywania z nimi stałej relacji oraz interakcji. Nie ma ograniczeń ilościowych – możesz wysyłać go codziennie lub raz w miesiącu, może składać się z jednej lub czterech stron – tu wszystko zależy od Ciebie. Jeżeli wciąż zastanawiasz się czy warto, oto pięć powodów, dla których zdecydowanie tak!

 

Szybka i tania forma kontaktu

Nie jest tajemnicą, że reklama i marketing znajdują się w czołówce kosztów ponoszonych przez firmę. W porównaniu z innymi ich formami newsletter jest niedrogi, dociera bezpośrednio do zainteresowanych, a co najważniejsze – w ekspresowym tempie.

 

Trafia bezpośrednio do odbiorcy

Co to właściwie oznacza w praktyce? Pozwala na pominięcie etapu „przedzierania się” przez czeluści internetu w celu odnalezienia konkretnych informacji lub produktu. Daje pierwszeństwo w dotarciu do odbiorcy a także wychodzi naprzeciw jego potrzebom (często jeszcze zanim zdążyły powstać).

 

Umożliwia tworzenie statystyk

Ilość otwartych wiadomości? Ilość wiadomości „klikniętych”? Wypisy z newslettera? Dzięki takim raportom można kontrolować dynamikę przesyłanych reklam oraz konfigurować ją według potrzeb. Daje nam to pewną wiedzę o potrzebach odbiorców, dzięki czemu możemy łatwiej dostosować narzędzia marketingowe oraz personalizować reklamę.

 

Pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientem

Regularne wysyłanie informacji drogą elektroniczną nieprzerwanie przypomina odbiorcom o firmie. A dlaczego jest to tak ważne? Dlatego, że kiedy klient będzie potrzebował konkretnego produktu lub informacji zwróci się do firmy, którą już zna i która o niego „dba”.

 

Wpływa pozytywne na wizerunek

Regularnie przesyłana informacja daje odbiorcy poczucie ważności i wyjątkowości, zwiększa szanse na rekomendacje oraz powoduje pozytywne odczucia i skojarzenia wobec marki. Pozwala więc na ustawieniu się na pozycji lidera w danej dziedzinie, co daje naszej marce/firmie pierwszeństwo w wyborze przez klienta.

 

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Cię do założenia newslettera. Jest to narzędzie, które przynosi faktyczne i mierzalne rezultaty, jest więc warte włączenia w swoje działania marketingowe. Jeżeli jednak jest Ci ciężko znaleźć czas na podjęcie się kolejnego zadania, zapraszam do kontaktu ze mną – chętnie Ci w tym pomogę!

Śledź także kolejne wpisy na moim blogu a opowiem Ci, jak stworzyć profesjonalny i skuteczny newsletter.

Jesteś jesteś zdecydowana i gotowa by założyć swój newsletter,
możesz zakupić tę usługę w moim sklepie 👇

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *