Myśląc o webinarze skupiamy się zazwyczaj na jego roli e-learningowej, szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy nauczanie zdalne staje się powszechne a szkolenia online bardzo popularne. Warto jednak wyjść poza schematy myślowe i dostrzec, jak niesamowity potencjał biznesowy się w nich kryje. Pewnie zadajesz sobie teraz pytanie „ale w jaki sposób?” – tych sposobów jest co najmniej 5.
Buduje listę mailingową
Przygotowując się na przeprowadzenie webinaru musisz stworzyć listę uczestników. Listy te tworzy się poprzez zbieranie pewnych danych, między innymi adresów e-mail. A te możesz już wykorzystać do dalszych działań marketingowych, np. przesyłania informacji o swoich produktach czy usługach, wydarzeniach i akcjach promocyjnych czy nowościach na stronie. Chyba nie muszę Cię przekonywać, jak cenna jest baza odbiorców w naszej liście mailingowej.
Webinar jako produkt sprzedażowy
Każdy z przeprowadzonych webinarów możesz wykorzystać jako produkt w swoim sklepie internetowym. Jest to częsta praktyka – webinary są darmowo dostępne przez pewien czas po ich przeprowadzeniu lub tylko dla ich uczestników na żywo. Potem zostają umieszczone w sklepie online. Et voila! Zarabiasz na ich sprzedaży.
Reklama produktu
Jak przeprowadzić darmową reklamę naszego nowego produktu? Umieszczając ją w trakcie naszego webinaru. Przygotowując go możesz wpleść informacje o produkcie czy usługach w plan wypowiedzi lub przeznaczyć pewien czas na końcu do przeprowadzenia prezentacji. Przecież chętniej dokonujemy zakupu, kiedy znamy szczegóły oferty oraz korzyści, jakie z niej płyną.
Buduje zaufanie…
…stawiając Cię w roli eksperta. Taki webinar daje Ci niesamowitą okazję do zaprezentowania siebie, swojej wiedzy i umiejętności. Masz szansę udowodnić, że posiadasz kompetencje i doświadczenie w prezentowanym temacie, stajesz się autorytetem – a do takich ludzie wracają oraz chętniej kupują i śledzą działania.
Zrozumienie potrzeb odbiorców
Webinary dają Ci możliwość lepszego poznania swoich odbiorców oraz ich wymagań. Czaty czy dyskusje na żywo są kopalnią wiedzy o ich potrzebach, a to daje już właściwie czyste dane co, jak, kiedy i dla kogo tworzyć.
Te przykłady można mnożyć, pewnie niejedna z Was zna jeszcze inne sposoby na wspieranie swojego biznesu poprzez webinary. Z całą pewnością płynie z nich mnóstwo korzyści, więc do dzieła! Czas na Twój webinar😊
Jeżeli potrzebujesz pomocy lub podpowiedzi odezwij się do mnie a razem coś wymyślimy😊
[mailerlite_form form_id=1]