Przejdź do treści

Co powinna zawierać prezentacja do webinaru

Monitor z wyświetloną prezentacją na niebieskim tle

Zdecydowałaś się na przeprowadzenie webinaru? Dobra decyzja! Pewnie masz już gotowy temat, stworzyłaś świetny konspekt, wiesz, co chcesz przekazać, lista uczestników wydłuża się. Czas zadbać o skuteczną i efektowną formę przekazu – pora na prezentację!

 

Zastanów się nad treścią

W prezentacji nie ma miejsca na lanie wody – to jej święta zasada. W zapomnienie odchodzą prezentacje, na których słowo w słowo czytamy to, co mówi prowadzący. Na slajdach powinno się znaleźć tyle treści, ile jest potrzebne aby przekazać sens wypowiedzi, ale nie odwracać uwagi od głównej myśli. Często wystarczy krótkie hasło lub słowo kluczowe. Tyle.

 

Podziel slajdy

Plan wypowiedzi podziel na główne punkty, myśli przewodnie – i umieść je na slajdach. Im mniej tym lepiej. Tak, jakbyś na jednym slajdzie omawiała tylko jedną myśl. Warto też zrezygnować z wypunktowań – taką listę również lepiej podzielić na osobne slajdy.

 

Jak powinien wyglądać tekst?

Każdy slajd naszej prezentacji powinien mieć ten sam motyw przewodni. Cała prezentacja musi być spójna kolorystycznie i graficznie. Zwróć uwagę na:

rodzaj czcionki – na każdym slajdzie ta sama. Jeżeli chcesz wyróżnić daną myśl stosuj raczej pogrubienia lub inny kolor niż kapitalizację liter. Jeżeli możesz używaj czcionek bezszeryfowych – są bardziej czytelne.

rozmiar czcionki – staraj się, aby była duża, a każdy rodzaj nagłówka i tekstu cechował się tą samą wielkością.

interlinia – jeżeli już musisz umieścić większą ilość tekstu oddziel ją 1,5 wierszową interlinią.

 

To, co najważniejsze w prezentacji – strona wizualna

W profesjonalnej prezentacji unikamy stosowania jaskrawych, krzykliwych kolorów. Dobrze, jeśli wybierzemy paletę barw odpowiadającą kolorystycznie naszej marce. Tło i kolor tekstu muszą ze sobą kontrastować. Dobierz trzy, maksymalnie cztery kolory i trzymaj się ich przez cały czas.

W prezentacji nie powinno znaleźć się właściwie nic, co mogłoby odciągnąć uwagę uczestnika od treści Twojej wypowiedzi. W miarę możliwości unikaj standardowych wzorów i szablonów, wklejania przypadkowych grafik czy stopek z danymi firmy – te wystarczą na początku i końcu naszej prezentacji.

A co ze starą, dobrą animacją? Z tą trzeba uważać… Jest bardzo efektowna, owszem, ale równie bardzo odwraca uwagę odbiorców od kontekstu wypowiedzi. Odpuśćmy ją sobie jeżeli nie jest nam niezbędna.

 

Dodaj prezentacji powera – czas na ilustracje i diagramy

Dobrą praktyką skupiania uwagi odbiorcy jest obraz. W naszej webinarowej prezentacji świetnie sprawdzą się ilustracje czy zdjęcia – wywołują skojarzenia i działają na emocje. Pamiętaj, że muszą być naprawdę dobrej jakości! Profesjonalnie wygląda umieszczenie zdjęcia jako tła i dodanie na nim tekstu – trzeba jednak robić to z wyczuciem – tu łatwo o chaos.

Prezentujesz statystykę? Wskaźniki? Wyniki? Sięgnij po diagram! To najprostsza metoda prezentacji tego typu danych – skuteczna, łatwa do omówienia i prosta w odbiorze.

Jako wizualizacja naszej myśli przewodniej doskonale sprawdzają się też ikony – warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie ich dobranie i wywołanie pożądanych skojarzeń.

 

Daj się poznać!

Pamiętaj, że ideą webinaru jest transmisja na żywo i możliwość interakcji prowadzącego z uczestnikami. Nie chowaj się więc za kamerą – bądź widoczna! Daj uczestnikom poczuć, że słuchają człowieka – eksperta w swojej dziedzinie i pozwól im na kontakt.

 

Czy uważasz, że coś jeszcze powinno znaleźć się w moim zestawieniu? Daj znać w komentarzu jaki jest Twój przepis na idealną prezentację 😉

Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy lub konsultacji daj znać, chętnie pomogę 😉

[mailerlite_form form_id=1]