Na temat zasięgów i ich obcinania przez Facebooka, można by stworzyć księgę baśni.
Mnóstwo powielanych informacji, nie mających zbyt wiele wspólnego z prawdą. Jaka jest prawda?
Pewne jest to, że Facebook ciągle się zmienia. Nawet teraz, w tym momencie, Ty i Twój sąsiad możecie mieć dostępne inne funkcje, czy inny widok w Menedżerze Reklam. Facebook ciągle testuje, po to, by dostosowywać się do nas coraz lepiej.
Przed Wami najbardziej popularne mity, z jakimi spotkasz się, szukając porad dotyczących prowadzenia Fanpage.
Wklejając link w poście- ucinasz zasięgi
Często widzę, że ktoś wkleja link do pierwszego komentarza. Czy to ma sens? Oczywiście Facebook woli, by użytkownik pozostawał w serwisie, a nie szusował po internecie ALE… Nikt, nigdy tego nie potwierdził, a z własnego doświadczenia widzę, że umiejscowienie linku w poście nie ma ŻADNEGO znaczenia.
Treść ma przewagę nad sposobem przekazu.
Wiesz, że najwyżej sekunda decyduje o tym, że użytkownik scrollując swoją tablicę kliknie w Twojego posta? Może rzuci okiem na pierwszą linijkę, chociaż to bardzo wątpliwa sprawa. To co zobaczy to obraz, zdjęcie, grafika, video. Jeśli tym zdobędziesz jego cenną uwagę, istnieje szansa, że dotrze też do Twojej treści. Dlaczego tak się dzieje? Tu jest winny czas, a raczej jego brak, a także przebodźcowanie. Nasz mózg musi przeanalizować MNÓSTWO bodźców w bardzo krótkim czasie. Teraz Twoja w tym głowa, żeby zainteresował się Twoją treścią.
Twoje posty wyświetlają się każdemu, kto Cię obserwuje.
Jakież by to było cudowne! Mam 100 fanów i każdy widzi mojego posta. O nie, nie, nie. Tak to nie działa. Twoje posty widzą przede wszystkim osoby, które:
- mają Twoją stronę “przypiętą u góry”
- mają z Tobą bliskie relacje (często wchodzą na Twój profil, rozmawiacie przez Messengera, itp…)
a co z resztą?
Pewnie sam zauważyłeś, że czasem pojawiają się na twojej tablicy posty, które widzisz pierwszy raz, a są sprzed 2-3 dni? Reszta to czarna magia i tajemnicze algorytmy, które niektórzy próbują rozszyfrować, z lepszym lub gorszym skutkiem.
Jak zatem działać skutecznie?
To z pewnością jest temat na kolejny wpis, który również dla Ciebie stworzę.
Pokrótce napiszę Ci tak: wiedziała już o tym moja babcia:
“Powolutku, aż do skutku” oraz “Za darmo, umarło”
Po pierwsze algorytmy Facebooka doceniają nowe treści, całkowicie unikatowe.
Jeśli kopiujesz (a to nieładnie!) autor może się nie dowie, ale Facebook wie na pewno!
Po drugie możesz zwiększać zasięgi organiczne powoli i (nie mówię, że nie) skutecznie, dodając unikatowe treści. Trwa to długo, czasem bardzo ale się udaje.
Po trzecie: Warto zainwestować w reklamę. Uwierzcie lub nie, ale jeśli na Facebooku są Twoi potencjalni klienci, to jest to najlepsza tablica reklamowa dla Twojej firmy.
Jak ustawić dobrą reklamę?
Na pewno o tym przeczytasz w moim kolejnym wpisie 🙂