Przejdź do treści

Jak zorganizować webinar w 5 krokach

Dłon trzymająca w ręku ołówek pisząca zdanie the power of webinar

Webinar jako nowoczesna forma nauczania zdobywa coraz większą popularność, nie tylko na platformach e-learningowych, ale także jako narzędzie w prowadzeniu biznesu online. Daje możliwość obustronnej komunikacji między prowadzącym a uczestnikami w czasie rzeczywistym oraz pozwala na udostępnianie prezentacji i materiałów szkoleniowych. Czy zastanawiałaś się kiedyś nad kanałami, jakimi skutecznie dotrzeć do odbiorców? Lub jak pozyskać czytelników, a może klientów? Jeżeli tak, wykorzystanie webinaru może okazać się dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Jak więc zorganizować takie spotkanie?

 

Krok pierwszy – wybierz program

Dobre narzędzia to podstawa efektywnej pracy, dlatego warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się ofertą i dobranie dla siebie najodpowiedniejszego programu. W sieci znajdziemy ich mnóstwo, w bardzo szerokim zakresie cenowym i z najróżniejszymi opcjami. Szczegółowe zestawienie programów to już temat na kolejny wpis 😉

 

Krok drugi – stwórz landing page oraz listę zapisu

Landing page jest niezastąpioną formą informowania o szczegółach wydarzenia oraz reklamowania go w sieci. Pamiętaj, aby zawierał wszystkie cechy dobrej strony lądującej, musi więc zachęcać do podjęcia działania, być czytelny i intuicyjny. Jasno zakomunikuj czego będzie dotyczyć wydarzenie, zareklamuj siebie jako eksperta, przedstaw korzyści z uczestnictwa i zaproponuj benefity, jakimi mogą być darmowe materiały. Pamiętaj, że to jest miejsce, które ma przyciągnąć uczestników! Warto również w tym miejscu stworzyć listę zapisu w formie formularza, skąd pozyskamy dane kontaktowe i będziemy mogli na bieżąco informować o wydarzeniu.

 

Krok trzeci – przygotuj materiały oraz prezentację

Czyli to, co w webinarze najistotniejsze – informacje. Jeżeli masz już temat, czas na szczegółowy plan działania. Należy zastanowić się nad formą oraz metodami, ułożyć konspekt oraz przygotować prezentację, jeżeli wybraliśmy ją jako formę webinaru. Ta musi być możliwie prosta i czytelna, wszystkie slajdy muszą być spójne a ich treść krótka. Nie może odciągnąć uwagi uczestników od wiedzy, którą im przekazujesz.

 

Krok czwarty – automatyzacja maili

Jeżeli stworzyłaś już formularz lub listę uczestników, czas na zadbanie o terminowe przekazywanie informacji. Upewnij się, że wszystkie zapisane osoby dowiedzą się o terminie spotkania. Na około tydzień przed wydarzeniem wyślij e-mail do wszystkich zapisanych uczestników. Dzień wcześniej wyślij wiadomość ponownie, może to również okazać się odpowiedni czas na przesłanie linku do pokoju webinarowego.

 

Krok piąty – do dzieła!

Po wykonaniu poprzednich czterech kroków czas na najważniejsze – poprowadzenie transmisji online. Pamiętaj, że czas trwania webinaru to zwykle ok. 60 – 90 minut. Postaraj się przekazywać wiedzę konkretnie i merytorycznie, trzymaj się konspektu i daj się poznać jako eksperta. Ważne, aby każdy uczestnik po zakończonej transmisji mógł usystematyzować swoją wiedzę, dlatego warto przesłać materiały, jakimi mogą być prezentacja lub podsumowanie transmisji w formacie pdf. Dobrą praktyką są także notatki wizualne, a jeżeli sprzedajesz produkty, podziel się zniżką lub dostępem do gratisu. Spraw, aby uczestnicy do Ciebie wracali!

 

Dobrze zorganizowany webinar pomoże Ci przyciągnąć klientów oraz stworzyć bazę zaangażowanych subskrybentów. Pozwala stać się widocznym na rynku. W kolejnych wpisach zagłębimy się nieco w temat, a już w kolejnym przedstawię Ci listę programów, z których warto skorzystać😊

[mailerlite_form form_id=1]