Jeżeli śledzisz mojego bloga, z poprzedniego wpisu dowiedziałaś się, jak ważnym narzędziem marketingowym jest newsletter. Poznałaś jego zalety. Być może postanowiłaś w niego zainwestować. A może chcesz spróbować swoich sił i stworzyć go samodzielnie? To brzmi jak wyzwanie, ale jak najbardziej warto je podjąć! Tym bardziej, że istnieją do tego doskonałe programy. Tylko jak wybrać najlepszy spośród długiej listy dostępnych na rynku? No i jak nie przepłacić? Mam nadzieję, że pomoże Ci zestawienie 4 programów, które dla Ciebie przygotowałam.
MailerLite – dla początkujących i ekspertów
Jest prostym i bardzo intuicyjnym programem. Działa w języku polskim, pozwala na tworzenie maili w systemie drag&drop, umożliwia kreowanie formularzy oraz landing page’y. Jednak jego najważniejszą zaletą jest cena… A właściwie jej brak, jeżeli przyjmiemy, że wystarczy Ci baza 1000 kontaktów oraz możliwość wysłania 12 000 maili miesięcznie. W takim wypadku nasze konto zarejestrujemy całkowicie bezpłatnie. Kolejny pakiet pozwala na stworzenie bazy 1000 maili, ale tu nie ma już ograniczeń jeśli chodzi o ilość wysyłek – koszt to 10$ miesięcznie. Za najdroższą z możliwych wersji zapłacimy 50$.
Mailchimp – popularność w rozsądnej cenie
Jest to jeden z najpopularniejszych programów do wysyłki newsletterów, działa niestety wyłącznie w języku angielskim. Podobnie do MailerLite umożliwia edycję w systemie drag&drop a także tworzenie landing page’y i pop – up’ów. Często wymienią wadą jest jednak jego nieintuicyjność. Mailchimp umożliwia stworzenie darmowego konta z bazą do 2000 kontaktów, jednak z bardzo ograniczonymi opcjami. Aby część tych opcji odblokować należy wykupić kolejny pakiet, który kosztuje 9,99$ miesięcznie. Za najdroższą wersję zapłacimy 299$.
Freshmail – profesjonalnie, ale czy warto przepłacać?
Jest polskim programem, a co za tym idzie, zarówno interfejs, jak i obsługa odbywa się w języku polskim. Stworzymy w nim wiadomość w systemie drag&drop, jednak sam panel dla wielu okazuje się mało intuicyjny. Umożliwia tworzenie formularzy, ale landing page’y już nie. I wreszcie cena… Freshmail nie oferuje bezpłatnego konta, za pakiet startowy trzeba zapłacić 50 zł miesięcznie (do 1000 odbiorców). Kolejny pakiet – standard – to koszt 190 zł. Za najdroższą opcję zapłacimy 2599 zł.
ActiveCampaign – kompleksowa obsługa firmy
Jest bardzo rozbudowanym programem. Poza tworzeniem newsletterów umożliwia między innymi wystawianie faktur oraz wysyłanie SMSów. Działa w języku angielskim – istnieje możliwość zmiany na polski, jednak nie wszystkie funkcje zostały dokładnie przetłumaczone. Nie znajdziemy w nim edytora stron lądujących, stworzymy jednak formularze oraz edytujemy maila w systemie drag&drop. Firma oferuje dwutygodniowy pakiet próbny za darmo, jednak z bardzo ograniczonymi funkcjami. Za podstawowy pakiet trzeba zapłacić 9$ miesięcznie (500 maili). Kolejny kosztuje już 49$, a najdroższa z możliwych opcji kosztować nas będzie 229$, a mowa tu wciąż o 500 kontaktach…
Mam nadzieję, że powyższe porównanie ułatwi Ci nieco podjęcie decyzji. Jeżeli któryś z programów przypadł Ci do gustu odwiedź stronę firmy i dopasuj pakiet zgodnie z Twoimi potrzebami. W razie wątpliwości z chęcią pomogę 😊
Możesz umówić się ze mną na darmową 30-minutową konsultację lub zamówić pakiet próbny 5h,
by sprawdzić jak działam i w jaki sposób mogę Ci pomóc.